שמאי מקרקעין חוות דעת לבית משפט

עמית מהלל ושות׳ - משרד שמאות מקרקעין, ניהול מקרקעין ונדל"ן.

לייעוץ שמאות מקרקעין חינם יש למלא את הפרטים הבאים

שמאי מקרקעין חוות דעת לבית משפט

חוות דעת לבית המשפט על ידי משרד שמאות מקרקעין הכרחית עבור תהליך קביעת שווי הנכס או זכויות יחיד ביחס לנכס המוערך ומתן דוח שווי או מסקנת מומחה על סמך תוצאותיו. עם עזרתו של שמאי מקרקעין חוות דעת לבית משפט תכלול לרוב קביעת שווי זכויות קניין או זכויות אחרות כגון זכויות חכירה, זכויות שימוש ועוד. שמאות מקרקעין היא אחד מסוגי השירותים הפופולריים ביותר כיום. הצורך בביצועו מתעורר לא פעם – הן בעת מכירה של מקרקעין, והן כאשר מדובר בתביעות משפטיות. ניתוח הערכת השווי שבוצע על ידי המומחה מספק לשני הצדדים מידע מפורט על מצב הנכס המושא לתהליכים משפטיים.

תכונות ביצוע הדוח ודרישות לתוכן שלו

דוח שמאות – מסמך המציג תוצאות של שומה עצמאית ומכיל מסקנות סופיות של מומחה לשווי מקרקעין. זה חייב לעמוד בכל התקנים והתקנות החוקיות. המסקנה שהמומחה משקף בדו"ח חייבת להיות חד-משמעית, ללא פרשנויות דו-משמעיות. כדי להעניק על ידי שמאי מקרקעין חוות דעת לבית משפט, יש צורך בהגשת מסמך המורכב ממספר חלקים המרכיבים את המבנה העיקרי שלו. נתוני חובה חייבים להכיל מידע על:

  • התאריך שבו בוצעו הליכי ההערכה.
  • תקנים המשמשים את המומחה.
  • מטרות ההערכה.
  • תאריך של הדיווח.
  • נתונים אשר נלקחו להערכה.
  • האדם שביצע את ההליך.
  • תיאור מדויק של הנכס (מסמכים), המשקף את הפרמטרים העיקריים שלו.
  • מתודולוגיה לקביעת עלות הדיור, גודלה הסופי.
  • רשימת הנתונים שבהם נעשה שימוש (בהתייחס למקורות).
  • נתונים ועובדות נוספים המומחה רואה כחיוניים לביסוס שיטת החישוב שנבחרה.

למסמך הדיווח משלימים נספחים, שעל בסיסם רשאי המומחה לבצע פעולות שמאות, תיעוד טכני וצילומים. כמו כן הדו"ח חייב להיות מצויד בחותמת אישית, חתימת השמאי עצמו. עותק אלקטרוני חייב להכיל חתימה אלקטרונית של המומחה.

שמאי מקרקעין חוות דעת לבית משפט - מאפיינים חשובים

מאפיין של השומה עבור בית המשפט הוא המעמד המשפטי של המסמך. עם תגישו על ידי שמאי מקרקעין חוות דעת לבית משפט, מסמך כזה יקרא מסקנת מומחה, ובית המשפט יתייחס אליו בהתאם. בדיקת שמאות לבית משפט או בחינת שמאות שיפוטית נעשית על סמך פסיקה של בית המשפט. חוות דעתו של שמאי מומחה היא ראיה בבית המשפט והשמאי מקבל מעמד של מומחה משפטי. כמו כן, המסמך צריך לענות על הסטנדרטים של בדיקה משפטית.

לעריכת בדיקות שמאות משפטיות יש לפנות אל עמית מהלל שמאי מקרקעין, בעל ניסיון עשיר בהערכת שמאות משפטית. אז אם אתם מחפשים איש מקצוע שיוכל לספק לכם הערכה מקצועית עבור בית המפשט הקרוב, צרו קשר עם עמית מהלל שמאי מקרקעין.

משרד שמאות מקרקעין עמית מהלל ושות׳ – נשמח לתת לכם שירות שמאות מקרקעין בטלפון 052-6522734, כדי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות לחצו כאן.

דילוג לתוכן