עלות שמאי מקרקעין

עמית מהלל ושות׳ - משרד שמאות מקרקעין, ניהול מקרקעין ונדל"ן.

לייעוץ שמאות מקרקעין חינם יש למלא את הפרטים הבאים

עלות שמאי מקרקעין

הערכת בית מתבצעת על ידי איש מקצוע מורשה כדי לקבוע מה שווה הבית שלכם לפני שאתם מוציאים אותו לשוק ומוכרים אותו. התהליך עשוי לעלות כמה מאות שקלים עבור שמאי מומלץ של בנק ההלוואות, או אפילו לכמה אלפים עבור שירותי שמאות פרטיים. עלות שמאי מקרקעין תלויה בגורמים רבים כמו גודל הנכס והמיקום. השמאי בוחן מספר גורמים, לרבות בתים דומים בשוק המקומי, מיקום, גיל ומצב הבית, בנייה מבנית וחומרים, גודל הבית ושטח מרובע, עדכונים ושיפורים, סגנון, כלכלה ושוק מקומי.

לפי החוק הערכות נדרשות להיות עצמאיות ואובייקטיביות. שמאי דירות יערוך בדיקה ויזואלית של הבית ויבדוק את מכירות הבתים האחרונות באזור, הידועות כ"השוואות". על סמך המידע שנאסף, השמאי יקבע את שווי הבית. למעט מקרים חריגים נדירים, מלווי משכנתאות תמיד דורשים הערכות הן עבור רכישת דירה והן כאשר בעל בית מממן משכנתא.

מדוע יש צורך בהערכה?

הערכה מועילה הן לבעל הבית והן לקונה הפוטנציאלי. הערכת נכס חשובה גם עבור בעל הבית או הקונה הפוטנציאלי מכיוון שהיא קובעת את הפרמטרים של הלוואת המשכנתא. ברגע שערך הבית נקבע באמצעות הערכה, המלווה יכול להציע הצעה על סמך יחס ההלוואה לערך הזמין. הערכות נכסים גם עוזרות לקבוע את עלות ההלוואה. נכס מטופח יכול להוביל להלוואה בריבית נוחה יותר מזו שנמצאת במצב רעוע בגלל ההשפעה הישירה על יחס הלוואה לערך.

מה היא עלות שמאי מקרקעין ממוצעת?

עלות שמאי מקרקעין עבור הערכה טיפוסית נעה בין מאות שקלים לכמה אלפים, אם כי זה יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים כולל גודל הבית, שווי הנכס, מצב הנכס ורמת הפירוט הכרוכה בהערכה. בית או נכס גדול בדרך כלל יהיה יקר יותר להעריך. בערים גדולות יותר או באזורים עם עלויות מחיה גבוהות יותר, המחיר יעלה בהתאם. עלות שמאי מקרקעין מקצועי מוסדר בחלקו על ידי חוק הרפורמה והגנת הצרכן והוא צריך להיות סביר ומקובל בשוק המקומי בו פועל השמאי. עמית מהלל שמאי מקרקעין מוסמך ומקצועי מציע עבורכם שירותי שמאות במחירים נוחים ומבטיח לכם הערכה מקצועית ומדויקת בזמן המהיר ביותר.

משרד שמאות מקרקעין עמית מהלל ושות׳ – נשמח לתת לכם שירות שמאות מקרקעין בטלפון 052-6522734, כדי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות לחצו כאן.

דילוג לתוכן