כמה עולה שמאות לדירה?

עמית מהלל ושות׳ - משרד שמאות מקרקעין, ניהול מקרקעין ונדל"ן.

לייעוץ שמאות מקרקעין חינם יש למלא את הפרטים הבאים

כמה עולה שמאות לדירה?

שמאות מבוצע על ידי שמאי מקרקעין, אשר הוכשר במיוחד להעריך את שווי השוק של מקרקעין, ומורשה לכך. אז כמה עולה שמאות לדירה? בעת רכישת בית או מכירת בית, הערכת שמאות מקרקעין היא כלי שימושי, אך היא משמשת גם את מלווי המשכנתאות כדי לקבוע האם לנכס יש שווי שוק גבוה מספיק כדי לספק ביטחון הולם להלוואת המשכנתא, אך זה לא מדע מדויק.

כמה עולה שמאות לדירה? שיטות הערכת שמאות מקרקעין

קיימות מספר שיטות עיקריות להערכת שווי, או להערכת שווי מקרקעין, המשמשות לעיתים בשילוב זו עם זו. באיזו שיטה נעשה שימוש תלוי בנסיבות בהן יש להשתמש במקרקעין:

  • גישת מכירה השוואתית- זוהי השיטה הנפוצה ביותר. בשיטה זו, שמאי המקרקעין יחפש אחר מכירות אחרונות של נכס באזור המקרקעין שיבוצע, וישתדל להשתמש בנכס דומה ככל האפשר. לאחר השגת נכסים דומים שנמכרו לאחרונה, השמאי ישווה את המאפיינים של הנכסים שנמכרו לאחרונה עם הנכס המדובר כדי לקבל שווי שוק של הנכס הנידון, בין אם יוסיף או יגרע את שווי המאפיינים לשווי הנכס הנידון.
  • גישת החלפת עלויות- בשיטה זו, שמאי המקרקעין יבדוק את הנכס תוך ציון סוג ואיכות החומרים בהם נעשה שימוש. לאחר מכן יקבע השמאי כמה יעלה החלפת הנכס באמצעות חומרים דומים. לאחר הגעה לנתון עלות החלפה, יקזז השמאי את עלות מקדם הפחת, בהתאם לגיל ומצב הנכס.
  • גישת הכנסה- שיטה זו משמשת לרוב עבור נכסים מסחריים והשכרה. השמאי ישקול את ההכנסה שנכס מייצר, כמו גם את ההכנסה הפוטנציאלית שנכס יכול לייצר. מהכנסה זו יקזז השמאי את עלויות אחזקת הנכס. בהפחתת העלויות מההכנסה, יקבע השמאי הכנסה שנתית או חודשית ממוצעת או נטו לנכס.

מי משלם על הערכת שווי נכס וכמה עולה שמאות לדירה?

בעוד שהבנקים שוכרים שירותי שמאי דירות באופן עצמאיים ומוכרים לביצוע הערכת שווי נכסים, הם גורמים ללווה לשאת בעלות. בדרך כלל, הבנקים גובים עמלה קבועה עבור אותו שירות תחת הכותרת "הערכת שווי משפטית וטכנית".

חיובים עבור זה, אשר ישולם על ידי הלווה בזמן עיבוד בקשת הלוואת הבית שלו, עשויים להשתנות מבנק לבנק, ובהתאם לאזור בו ממוקם הנכס עצמו. יש לקחת בחשבון כי הערכת נכס במרכז העיר תעלה יותר מאשר, לדוגמא, הערכת נכס בפרוורים.

לקבלת הצעת מחיר להערכת שמאות מקרקעין צרו קשר עם עמית מהלל שמאי מקרקעין, ותופתעו מהמחיר האטרקטיבי!

משרד שמאות מקרקעין עמית מהלל ושות׳ – נשמח לתת לכם שירות שמאות מקרקעין בטלפון 052-6522734, כדי לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות לחצו כאן.

דילוג לתוכן